Mw. M.S. Tol

In de zomer van 2015 ben ik in dienst getreden bij Hiddes Advocatuur. Eerst als hbo-stagiaire en vervolgens als juridisch medewerker. Na mijn eerste dag al begreep ik hoe belangrijk de betrokkenheid van een advocaat is bij de juridische problemen van de cliënten.

Veel cliënten hebben problemen die hen dagelijks bezighouden en hinderen en die zij niet zelf kunnen oplossen. Hiervoor schakelen zij een advocaat in.

Daar waar ik in eerste instantie alleen maar dossiers met namen en nummers zag, was ik binnen een week aangenaam verrast. Cliënten zijn geen nummer, alles is hoogstpersoonlijk. De advocaten kennen hun eigen cliënten maar ook die van elkaar.

Ik begon eerst met een aantal kleine administratieve taken, maar mijn werkzaamheden breidden zich snel uit. Mij werd duidelijk dat je op school kennis leert, maar geen praktijk. Daarvoor moet je echt op een advocatenkantoor werken.

Vandaag de dag ben ik een onmisbaar persoon voor de advocaten bij Hiddes Advocatuur. Zij noemen mij geregeld de spin in het web van kantoor. Mijn werkzaamheden gaan van administratieve taken tot het uitzoeken van ingewikkelde juridische vraagstukken. Daarnaast verricht ik voorbereidende werkzaamheden en ben ik vaak het eerste aanspreekpunt van cliënten. Ik beantwoord de telefoon en verzorg de ontvangst van cliënten bij afspraken. Ik ben daarmee het vaste gezicht van kantoor.

Ik ben heel positief over de manier waarop de cliënten bij ons op kantoor worden behandeld. De advocaten zijn kordaat, zeer betrokken en toegankelijk. Ik besef nu dat je als advocaat het verschil voor je cliënt kan maken. Je bouwt een band op met je cliënt en probeert het beste resultaat voor je cliënt te behalen. Daardoor is bij mij de ambitie ontstaan om ooit op een dag zelf advocaat te worden. Nu ik bijna afgestudeerd hbo-jurist ben en na de zomer start met mijn masteropleiding, komt het uitkomen van deze droom steeds dichterbij.